1. POJĘCIA
1.1. „Muzeum” – Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie, Wygiełzów, ul Podzamcze 1, 32 – 551 Babice, zarejestrowane w Rejestrze Instytucji Kultury, pod numerem RIK: 2107 NIP: 6282146484,
1.2. „Regulamin” – Regulamin sprzedaży internetowej biletów Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie
1.3. „System” – iKSORIS, system sprzedaży biletów poprzez stronę internetową Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie.
1.4. „Strona” – Strona internetowa: http://bilety.mmz.info.pl/ , służąca do sprzedaży biletów przez System.
1.5. „Kupujący” – każda osoba korzystająca z Systemu, zarówno osoba fizyczna (konsument), podmiot gospodarczy, jak i inna jednostka organizacyjna dokonująca zakupu.
1.6. „Wydarzenie” –grupa ekspozycji w określonej lokalizacji, dla których obowiązuje zakupione bilety lub jednostkowe wydarzenia organizowane przez Muzeum, dla których Muzeum decyduje się prowadzić sprzedaż internetową biletów.
1.8. „Lokalizacja” – jeden z oddziałów Muzeum, do których zaliczają się: Park Etnograficzny Krakowiaków Zachodnich w Wygiełzowie, Zamek Lipowiec oraz Małopolskie Muzeum Pożarnictwa w Alwerni.
1.9. „Bilet” – bilet wstępu, uprawniający do zwiedzania określonych oddziałów Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie lub udział w określonym wydarzeniu organizowanym przez Muzeum.
1.10. „Strona płatności” – strona internetowa Przelewy24, administrowana przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, numer REGON 301345068.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży internetowej biletów z wykorzystaniem Systemu sprzedaży internetowej przez Muzeum.
2.2. Warunkiem skorzystania z Systemu jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego warunków. Zaakceptowanie Regulaminu stanowi jednocześnie oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Kupującym, a Muzeum.
2.3. Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Systemu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
2.4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem:
1) komputer lub inne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet
2) dostęp do poczty elektronicznej
3) konto bankowe z dostępem do Internetu
3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
3.1. Złożenie zamówienia następuje poprzez:
1) wykonanie w kolejnych podstronach Systemu następujących czynności:
2) wybór Lokalizacji
3) wybór Wydarzenia, rodzaju i ilości Biletów
4) poprawne wypełnienie obowiązkowych pól Formularza zamówienia lub założenie Konta Użytkownika.
5) sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych i szczegółów zamówienia
6) złożenie oświadczenia o akceptacji warunków Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na przetwarzania danych osobowych w celu złożenia zamówienia.
7) złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w opcję “Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”
8) przejście do Strony płatności
3.2. Kupujący, który złożył zamówienie otrzyma na wskazany adres e-mail powiadomienie o utworzeniu zamówienia, w którego treści znajduje się link do Strony płatności.
3.3. Muzeum zastrzega sobie prawo do ustanowienia limitu ilości biletów dostępnych dla poszczególnych Wydarzeń oraz w ramach jednego zamówienia, jeśli będzie tego wymagał charakter danego Wydarzenia i ograniczona liczba dostępnych biletów.
4. OPŁATA I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
4.1. Kupujący zobowiązany jest do opłaty zamówienia w terminie określonym w powiadomieniu mailowym, wysłanym po utworzeniu zamówienia. Nieopłacenie zamówienia w terminie powoduje jego automatyczne usunięcie. W przypadku usunięcia zamówienia do Kupującego, na wskazany przez niego adres e-mail, zostanie automatycznie wysłana wiadomość o anulowaniu zamówienia.
4.2. Kupujący dokonuje płatności za utworzone zamówienie poprzez Stronę płatności.
4.3. Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo.
4.4. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Kupującego w trakcie dokonywania płatności.
4.5. Muzeum wystawia faktury na życzenie Kupującego, po zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez Kupującego. W przypadku zamówienia utworzonego na Stronie http://bilety.mmz.info.pl/ poprzez zaznaczenie opcji „Chcę otrzymać fakturę VAT” w trakcie składania zamówienia oraz podanie pełnych i poprawnych danych niezbędnych do jej wystawienia.
4.6. Faktury wystawiane są po dokonaniu płatności.
4.7. Zaznaczając opcję „Chcę otrzymać fakturę VAT”, Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie faktury, w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Zgoda nie wyłącza prawa Muzeum do wystawiania i przesyłania faktury w formie papierowej.
4.8. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego, nieprawdziwych lub błędnych danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
4.9. Zamówienie jest realizowane po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty z systemu Przelewy24.
4.10. Przyjęcie płatności i realizacja zamówienia zostanie potwierdzone automatycznie wygenerowaną przez System wiadomością e-mail – na adres wskazany przez Kupującego zostanie wysłana wiadomość e-mail zawierająca zakupione Bilety zapisane w pliku w formacie PDF.
4.11. Koszty połączenia w celu pobrania wiadomości e-mail ponosi Kupujący, zgodnie z taryfą swojego operatora.
4.12. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego danych dotyczących zamówienia osobom trzecim. Udostępnienie Biletu przez Kupującego osobie trzeciej wiąże się z ryzykiem wykorzystania przez tą osobę Biletu. Muzeum honoruje Bilet osoby, która w takim przypadku zgłosi się jako pierwsza.
4.13. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skasowanie lub nieodebranie otrzymanych powiadomień przez Kupującego.
5. BILETY
5.1. Ceny biletów określa cennik Muzeum. Muzeum publikuje ceny biletów na swojej stronie internetowej: https://mmz.info.pl/dla-zwiedzajacych/oddzialy-godziny-bilety/
5.2. Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
5.3. System umożliwia zakup wybranych biletów z cennika Muzeum.
5.4. Brak możliwości zakupu biletu za pośrednictwem Systemu nie oznacza braku biletów w kasach oddziałów Muzeum.
5.5. Termin ważności określony jest na bilecie.
5.6. Termin ważności biletów zakupionych w kasach oddziałów może się różnić od terminu ważności biletów zakupionych za pośrednictwem Systemu.
5.7. Realizacja Biletu następuje poprzez okazanie go pracownikowi Muzeum przy wejściu do oddziału Muzeum.
5.8. Osoby, które zakupiły bilety ulgowe zobowiązane są w dniu wizyty wraz z biletami okazać pracownikom Muzeum dokumenty uprawniające do zniżki.
5.9. Bilety ulgowe okazane bez dokumentu potwierdzającego uprawnienia do zniżki nie będą honorowane i nie podlegają zwrotowi.
5.10. Bilety ulgowe przysługują za okazaniem stosownych dokumentów:
-dzieciom do lat siedmiu (zwolnienie nie dotyczy zorganizowanych grup dziecięcych zwiedzających Muzeum lub uczestniczących w zajęciach muzealnych);
-osobom odznaczonym Orderem Orła Białego lub Orderem Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej, odznaka honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz osobom, które wyróżnione zostały tytułem „Zasłużony dla Kultury Narodowej”;
-pracownikom muzeów, członkom Międzynarodowej Rady Muzeów (ICOM) i Międzynarodowej Rady Ochrony Zabytków (ICOMOS);
6. DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
6.1. Polityka prywatności administratora to informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i innych informacji dotyczących użytkowników strony internetowej www.mmz.info.pl (zwanej dalej „Stroną”). W niniejszej polityce prywatności Administrator zawarł jednocześnie wszystkie informacje, które osoby, których dane dotyczą, powinny otrzymywać zgodnie z RODO.
6.2. Polityka prywatności zawiera informacje o przetwarzaniu danych pozyskiwanych przez Stronę, w tym informacje z zakresu mechanizmu Cookies wykorzystywanego w serwisie internetowym oraz określa podstawy, cele i zakres przetwarzania przekazanych danych a także prawa osób, których dane dotyczą.
6.3. Administratorem danych jest Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie. Z Administratorem można się kontaktować:
– pod adresem korespondencyjnym: ul Podzamcze 1, 32 – 551 Babice.
– pod adresem poczty elektronicznej: sekretariat@mmz.info.pl.
6.4. W celu realizacji usługi administrator przetwarza informacje dot. urządzenia użytkownika w celu zapewnienia poprawności działania usług: adres IP komputera, informacje zawarte w plikach cookies, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na stronie. Informacje te nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkowników, lecz w połączeniu z innymi informacjami mogą stanowić dane osobowe i w związku z tym administrator obejmuje je pełną ochroną przysługującą na gruncie RODO.
6.5. Dane te są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu realizacji usługi Strony, tj. umowy oświadczenie usług drogą elektroniczną oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie określonych plików cookies. Dane są przetwarzane do zakończenia korzystania użytkownika ze strony. Administrator zbiera także dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług oferowanych na Stronie w celu:
-subskrypcji newslettera (zgodnie z Regulaminem newslettera)
-Regulamin usługi Newsletter
6.6. Dane osobowe Kupującego: Imię, nazwisko, adres e-mail będą przetwarzane w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Kupującym oraz w celu wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania Systemu. W przypadku żądania wystawienia FV przetwarzanie danych będzie obejmować inne dane: adres siedziby, adres zamieszkania, nazwa firmy, NIP. Wszelkie dane osobowe otrzymywane przez Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie w ramach sprzedaży biletów są wykorzystywane w celu wykonania umowy sprzedaży biletów.
6.7. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania internetowego zakupu biletów Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zrealizowanie zamówienia.
6.8. Dane osobowe są udostępniane SoftCOM Spółka jawna Piotr Szuba, Tomasz Wierzbowski ul. Buforowa 115 we Wrocławiu, podmiotowi świadczącemu usługi związane ze wsparciem programistycznym i informatycznym na podstawie zawartej umowy.
6.9. Dane osobowe są udostępniane podmiotowi świadczącemu usługi związane z pośrednictwem w przyjmowaniu zapłaty drogą elektroniczną na podstawie zawartej umowy.
6.10. Dane udostępnione przez Kupującego nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6.11. Dane udostępnione przez Zamawiającego nie będą podlegały profilowaniu.
6.12. Administrator danych nie zamierza przekazywać danych osobowych Zamawiającego do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6.13. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym zostało złożone zamówienie.
6.14. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zostanie przesłana do Kupującego wraz z powiadomieniami automatycznie wysyłanymi przez System, na adres e-mail wskazany w trakcie wypełniania Formularza zamówienia lub zakładania Konta Użytkownika.
6.15. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
6.16. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo:
1) dostępu – uzyskania od administratora potwierdzenia czy przetwarzane są jej dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz do informacji zawartych w art. 15 RODO.
2) do otrzymywania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, zgodnie z art. 15 ust. 3 RODO,
3) do sprostowania – żądania sprostowania jej danych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych,
4) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania,
5) do ograniczenia – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO),
6) do przenoszenia danych – art. 20 RODO,
7) do sprzeciwu – art. 21 RODO,
8) do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez administratora danych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.
6.17. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych z siedzibą w warszawie, ul. Stawki 2.
6.18. Inspektor Ochrony Danych. Osoba, której dane dotyczą może skontaktować się z inspektorem ochrony danych powołanym przez administratora:
1) e-mailowo pod adresem poczty elektronicznej: iodo@mmz.info.pl
2) na podany adres administratora z dopiskiem: Inspektor Ochrony Danych.
6.19. Zmiany polityki prywatności. Polityka prywatności może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji użytkownikom dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich. O wszelkich zmianach polityki prywatności użytkownicy zostaną poinformowani na Stronie.
6.20. Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 01.01.2025
7. REKLAMACJE
7.1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Biletów należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy bilety@mmz.info.pl
7.2. Reklamacje mogą być składane nie później niż 14 dni od zaistniałego zdarzenia będącego przyczyną reklamacji. W reklamacji Kupujący powinien podać:
numer zamówienia, którego dotyczy reklamacja
przyczynę reklamacji wraz z opisem sytuacji, której reklamacja dotyczy
imię i nazwisko
adres e-mail
numer telefonu
7.3. Reklamacje będą jednorazowo rozpatrywane przez Muzeum w terminie 14 dni od daty ich otrzymania, z wyjątkiem sytuacji, gdy przyczyna reklamacji leży po stronie operatora płatności PayPro S.A.. W takim przypadku reklamacja zostanie przekazana operatorowi płatności PayPro S.A. i rozpatrzona przez niego (termin rozpatrzenia reklamacji może ulec w takim wypadku wydłużeniu). Kupujący o decyzji zostanie poinformowany zwrotną wiadomością e-mail.
7.4. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta przysługuje mu zwrot wpłaconych środków. Zwrot wpłaconych środków obywa się w sposób, w jaki dokonano płatności, za pośrednictwem operatora płatności PayPro S.A.
7.5. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego.
8. ZWROTY
8.1. Zakupione bilety nie podlegają wymianie na inne bilety lub na inny termin wydarzenia z wyjątkiem sytuacji określonej w punkcie 8.2.
8.2 W przypadku gdy Wydarzenie nie odbędzie się z przyczyn leżących po stronie Muzeum , Muzeum przyjmować będzie zwroty biletów zamówionych on-line oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty.
8.3. Przybycie na Wydarzenie w terminie i/lub przedziale czasowym innym niż wskazany na bilecie lub w e-mailu potwierdzającym zamówienia skutkuje brakiem możliwości wzięcia udziału w Wydarzeniu, bez prawa do żądania zwrotu kosztów nabycia biletu .
9. POZOSTAŁE UREGULOWANIA
9.1. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych w trakcie dokonywania zakupu, przerwy oraz błędy w działaniu Systemu, wynikające z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Muzeum.
9.2. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub dane zagubione lub utracone w sieci Internet z przyczyn niezależnych od Muzeum.
9.3. Przed wizytą w Muzeum należy sprawdzić czy w wybranym dniu Muzeum będzie otwarte dla zwiedzających. Muzeum publikuje informacje dotyczące godzin otwarcia, oraz czasowego wyłączenia poszczególnych galerii dla zwiedzających na swojej stronie internetowej: https://mmz.info.pl/ Muzeum zastrzega możliwość odwołania usługi w przypadku konieczności zamknięcia poszczególnych ekspozycji luab lokalizacji z przyczyn niezależnych od Muzeum lub jej czasowego zamknięcia. Zapłacona przez Klienta cena biletów podlega zwrotowi. Kupujący wnioskuje o zwrot ceny biletów na adres mailowy: bilety@mmz.info.pl
9.4. Muzeum zastrzega sobie prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży internetowej Biletów na każde Wydarzenie.
9.5. Muzeum zastrzega sobie prawo wstrzymania sprzedaży internetowej w dowolnej chwili, z przyczyn losowych lub technicznych.
9.6. W trakcie pobytu w Muzeum zwiedzający zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu zwiedzania w Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie. W przypadku złamania zasad Regulaminu zwiedzania w Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie, pracownicy Muzeum mają prawo wyprosić zwiedzającego z terenu placówki. W takim wypadku koszty biletu nie zostaną zwrócone.
9.7. Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany Regulaminu.
9.9. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie przepływu takich danych (RODO) oraz Kodeksu cywilnego i Ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2018.1000 z dnia 2018.05.24).
9.10. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01 stycznia 2025 r.
9.11. Regulamin jest dostępny na stronie Muzeum https://mmz.info.pl/regulamin-sprzedazy-biletow-on-line/